Yeah, het is weekend!

En ja.. dat gaan we zeker vieren. Om 9 uur aan de ontbijttafel. Ashley en Celine zitten lekker in hun pyjama aan de ontbijttafel, omdat ze vanochtend om half negen nog geen zin hadden om zich om te kleden. Om 10 uur had iedereen z’n eten op en gingen we ons klaar maken voor een dagje Boedapest. Ja ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.. iedereen was voor 12 uur klaar. Om precies te zijn liepen we kwart over 11 Oltalom, onze verblijfplaats, uit. Met de bus reden we naar hartje Boedapest. Een hele gave stad! Echte aanrader mensen! Het is wel erg bizar dat je in dezelfde stad z’n groot contrast tussen rijk en arm ziet. Als u toch naar Hongarije gaat, is het zeker aan te raden om een kijkje te nemen bij de stichting Oltalom. Deze mensen zijn een voorbeeld voor ons. Ze geven letterlijk alles om de daklozen te helpen. Maar goed, terug naar het rijke gedeelte van de stad. We gingen eerst naar een overdekte markt. Vervolgens hebben we de stad verder bewonderd en hebben we de Citadel beklommen. De jongens uitgezonderd, want Tijs hadden wat vertraging opgelopen door een potje korfbal op straat met Hongaren. Maar uiteindelijk was iedereen bezweet op de top van Citadel, waar een onuitspreekbaar geweldig uitzicht was. Mensen, echt waar, het was echt fantastisch! Na vele fotoshoots zijn we weer naar beneden gegaan waar we ons in groepjes opsplitsten. Dick, Celine, Bas, Bram, Gideon en ik gingen zwemmen in het zwembad Rudas. Echt super vet! Boven op het “dak” zat ook een zwembad. Supermooie omgeving en uitzicht. Het was zooooo relaxed! Tijs, Ashley, Sjifrha, Rick, Elle-Anne en Lydia hebben samen gechild, souvenirs gekocht en tosti’s gegeten. Aldus Sjifrha. Tanja en Kees zijn de stad ingegaan. Ze hebben wat gechild, emmers bier gedronken en een kilo salami genuttigd. Aldus Tanja. Om half 7 hebben we ons verzameld en zijn we een hapje gaan eten in een Hongaars restaurantje. Vervolgens hebben we een ijsje gegeten en zijn we weer terug naar Oltalom gegaan, waar Rick en Dick de avondsluiting hebben gedaan. De mooie avondafsluiting ging over het volgen van Jezus. Daarna nog wat gekletst met elkaar voordat iedereen ging slapen.. welterusten mensen!